Regulamin Wydarzenia

Regulamin wydarzenia Nuclear Zone – Larp w klimatach apokalipsy

§1 Informacje ogólne

1.1. Nazwa wydarzenia: Nuclear Zone – Larp w klimatach apokalipsy.

Gra osadzona w postapokaliptycznym świecie, pełnym niebezpieczeństw i tajemnic. Wydarzenie jest kontynuacją cieszącego się popularnością cyklu LARP-ów Nuclear Zone.

1.2. Miejsce: Paintball Witoldzin i żwirownia obok terenu paintball Witoldzin.

Teren rozgrywki oferuje liczne wraki samochodów, naturalne przeszkody i przestrzeń idealną do immersyjnej rozgrywki, jest jednak wymagający i trudny, co może prowadzić do kontuzji, lub uszczerbku na zdrowiu.

1.3. Data: 15.03.2025.

Wydarzenie odbędzie się niezależnie od warunków pogodowych, dlatego organizatorzy proszą uczestników o dostosowanie ubioru do warunków atmosferycznych.

1.4. Harmonogram:

  • Rejestracja graczy rozpoczyna się o godz. 10:00. W jej trakcie uczestnicy otrzymają identyfikatory, omówione zostaną zasady gry oraz podzielone zostaną drużyny początkowe.
  • Rozgrywka rusza o godz. 11:00 i potrwa do 22:00.
  • Po zakończeniu LARP-a organizowane jest wspólne ognisko od godz. 22:00 do 24:00, gdzie uczestnicy mogą wymieniać się doświadczeniami i integrować. Organizatorzy nie przewidują przekąsek na ognisko. Przekąski gracze muszą zapewnić sobie we własnym zakresie.
  • Organizator zastrzega możliwość wystąpienia opóźnienia w organizacji odprawy, jednak nie wpłynie ono na długość rozgrywki.

§2 Uczestnicy

2.1. Wiek uczestników:

  • W rozgrywce mogą brać udział osoby pełnoletnie (18+).
  • Osoby w wieku 16–17 lat muszą dostarczyć pisemną zgodę rodzica/opiekuna prawnego, której wzór otrzymają po uprzednim skontaktowaniu się z organizatorami wydarzenia.

2.2. Rejestracja:

Rejestracja odbywa się wyłącznie za pośrednictwem strony www.nuclear-zone.pl.

2.3. Limit miejsc:

Liczba uczestników jest ograniczona do 60 osób. Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu miejsc, o czym poinformuje w komunikatach na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

2.4. Sprzedaż biletów:

Cena biletów różni się w zależności od terminu zakupu i wybranego pakietu:

  • 89 zł – bilety zakupione do końca 2024 roku.
  • 109 zł – bilety zakupione od 1 stycznia do 15 lutego 2025 roku.
  • 139 zł – bilety zakupione od 16 lutego do 15 marca 2025 roku.
  • 379 zł – pakiet łowca mutantów
  • 1479zł – pakiet zażarty wojownik

Organizator informuje, że bilety mogą nie być dostępne w dniu wydarzenia.

2.5. Akceptacja regulaminu:

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją regulaminu i zobowiązaniem do jego przestrzegania. Niniejszy regulamin zostanie udostępniony do podpisania przez graczy podczas odprawy przed rozpoczęciem rozgrywki.

§3 Bezpieczeństwo

3.1. Ochrona oczu:

  • Uczestnicy zobowiązani są do noszenia atestowanych okularów ochronnych przez cały czas trwania rozgrywki.
  • Brak okularów ochronnych, lub posiadanie okularów bez odpowiedniego atestu, poskutkuje niedopuszczeniem do gry lub usunięciem z jej obszaru.
  • Zdjęcie okularów w trakcie rozgrywki również może poskutkować wykluczeniem z gry, lub usunięciem z obszaru rozgrywki.

3.2. Dodatkowe środki ochrony:

Organizator zaleca stosowanie masek ochronnych typu „stalker” w celu zwiększenia bezpieczeństwa w trakcie rozgrywki.

3.3. Repliki broni:

  • Gracze mogą korzystać z własnych replik ASG i broni białej, które muszą zostać zatwierdzone przez organizatorów.
  • Maksymalna dopuszczalna moc replik ASG wynosi 350 FPS, 1.2J.

3.4. Wypożyczalnia sprzętu:

Na terenie gry można wypożyczyć okulary ochronne za dodatkową opłatą 10 zł.

3.5. Opieka medyczna:

Na miejscu przez cały czas trwania wydarzenia będzie dostępna opieka ratownictwa medycznego.

3.6. Zakaz substancji odurzających:

Spożywanie alkoholu i innych substancji psychoaktywnych jest zakazane na całym obszarze rozgrywki. Gracze pod wpływem takich substancji zostaną wykluczeni z gry, lub nie zostaną do niej dopuszczeni.

§4 Zasady gry

4.1. Klimat gry:

Rozgrywka toczy się w postapokaliptycznym świecie, gdzie uczestnicy wcielają się w łowców, badających tajemnicze anomalie. Gracze mogą współpracować z różnymi frakcjami lub działać na własną rękę.

4.2. Interakcje między graczami:

W grze stosowana jest mechanika bezpieczeństwa „Green-Yellow-Red”:

  • Green: zgoda na pełną interakcję fizyczną (np. delikatne odgrywanie walki).
  • Yellow: ograniczenie intensywności interakcji.
  • Red: natychmiastowe przerwanie i wycofanie się.

W razie sytuacji wymagającej przerwania gry, gracze mogą użyć słowa bezpieczeństwa, które powoduje natychmiastowe zatrzymanie akcji. Słowo bezpieczeństwa zostanie ustalone na odprawie przed rozgrywką i wpisane w niniejszy regulamin

Słowo bezpieczeństwa zatrzymujące całą rozgrywkę ….………………………………………..

4.3. Strefa bezpieczeństwa (Safety Zone):

Wyznaczono teren, gdzie gracze mogą zdjąć okulary ochronne i odpocząć. W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity zakaz używania replik ASG.

§5 Wyposażenie i rekwizyty

5.1. Własne wyposażenie:

Gracze mogą korzystać z własnych replik ASG i broni białej, ale ich przyjęcie do gry zależy od decyzji organizatorów.

5.2. Sprzęt organizatora:

Organizator zapewnia kilka replik strzelb ASG, snajperki oraz repliki broni białej, które będą dostępne dla uczestników.

Organizator zastrzega, że gracze są zobowiązani do odbycia szkolenia z zakresu używania replik asg wypożyczonych na czas rozgrywki. Szkolenie przeprowadzi osoba wyznaczona do tego przez organizatora. Uczestnicy są zobowiązani do przestrzegania zasad przedstawionych im podczas szkolenia podczas użytkowania replik asg udostępnionych przez organizatora. Uczestnik, który spowoduje szkodę, nie przestrzegając zasad obchodzenia się z replikami asg, przedstawionymi podczas szkolenia, zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy uszkodzonej repliki.

5.3. Sklep na miejscu:

Na terenie gry dostępny będzie sklep oferujący:

  • Gadżety z logo larpa
  • Stroje postapo i customowe repliki ASG stylizowane na klimat apokalipsy.

§6 Postacie i fabuła

6.1. Główna fabuła:

Historia związana jest z tajemniczymi anomaliami i radioaktywną Strefą. Gracze mogą angażować się w główną fabułę lub eksplorować świat niezależnie.

6.2. NPC:

Na terenie rozgrywki występują postacie niezależne (NPC), które wspierają rozwój fabuły oraz zapewniają interakcje immersyjne.

6.3. Mistrzowie gry:

Na miejscu będą obecni mistrzowie gry odpowiedzialni za nadzorowanie przebiegu rozgrywki oraz udzielanie pomocy w razie potrzeby. Mistrzowie gry zostaną przedstawieni w trakcie odprawy.

§7 Charakterystyka terenu i zasady bezpieczeństwa w terenie niebezpiecznym

7.1. Charakter terenu:

Rozgrywka odbywa się w lesie, na terenie z wrakami samochodów i innymi przeszkodami terenowymi, które mogą stwarzać zagrożenie dla uczestników, oraz na terenie przylegającej do pola paintballowego żwirowni. Teren ten jest surowy, nierówny, miejscami śliski, z wystającymi korzeniami drzew, belkami, gruzem, szkłem, kamieniami, ostrymi elementami plastikowymi oraz elementami metalowymi. Na terenie mogą występować spróchniałe drzewa, kolczaste krzewy, nory zwierząt, błoto, zbiorniki wodne i inne naturalne lub stworzone przez człowieka elementy, które mogą powodować ryzyko uszczerbku na zdrowiu.

7.2. Zasady bezpieczeństwa:

  • Obowiązek obuwia: Każdy uczestnik musi mieć solidne, pełne obuwie – najlepiej buty trekkingowe lub wojskowe, które zapewnią ochronę przed urazami oraz dobrą przyczepność na nierównym podłożu.
  • Uwaga na wraki: Zabrania się wspinania na wraki samochodów lub inne duże przeszkody, chyba że jest to jednoznacznie wskazane przez organizatora w kontekście gry. Wraki mogą być niestabilne lub posiadać ostre krawędzie.
  • Poruszanie się po lesie: Gracze powinni zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza po zmroku. Rekomendowane jest noszenie latarki, aby unikać potknięcia się lub wpadnięcia na przeszkody.
  • Unikanie izolowanych miejsc: Zabrania się opuszczania wyznaczonego obszaru gry. Teren poza strefą rozgrywki może być niezbadany i bardziej niebezpieczny.
  • Zgłaszanie zagrożeń: Jeśli uczestnik zauważy niebezpieczne elementy (np. szkło, ostre metalowe elementy, uszkodzone wraki), powinien natychmiast zgłosić to mistrzowi gry lub organizatorowi.

7.3. Urazy i pomoc medyczna:

W razie kontuzji, urazów lub innych zdarzeń losowych należy natychmiast skontaktować się z mistrzem gry lub ratownikiem kpp. Ratownik kpp będzie obecny na miejscu przez cały czas trwania wydarzenia w wyznaczonym punkcie.

7.4. Odpowiedzialność za zachowanie w terenie:

Uczestnicy są zobowiązani do dbania o swoje bezpieczeństwo oraz współgraczy. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za urazy wynikające z nieprzestrzegania zasad regulaminu lub nieuwagi uczestników.

7.5. Warunki pogodowe:

Rozgrywka odbywa się niezależnie od warunków pogodowych. Uczestnicy są zobowiązani do ubioru adekwatnego do warunków atmosferycznych. W przypadku opadów teren może stać się bardziej śliski i wymagający.

§8 Sankcje za naruszenie regulaminu

8.1. Wykluczenie z gry:

Brak przestrzegania zasad bezpieczeństwa (np. nienoszenie okularów ochronnych) lub naruszenie innych punktów regulaminu (np. pojawienie się pod wpływem alkoholu) może skutkować natychmiastowym usunięciem uczestnika z gry bez prawa do zwrotu kosztów. Uczestnik może zostać wykluczony z rozgrywki również w przypadku innych niebezpiecznych sytuacji, powodujących zagrożenie dla siebie, lub innych uczestników rozgrywki. Decyzja Organizatora o usunięciu uczestnika z wydarzenia w związku z naruszeniem regulaminu jest ostateczna i nie podlega odwołaniu. Organizator nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów biletu ani jakichkolwiek innych kosztów poniesionych przez uczestnika w związku z wydarzeniem.

§9 Dodatkowe informacje

9.1. Organizator:

  • Wydarzenie organizuje zespół WP19 Wiktor Przewłoka
  • Kontakt: larpnuclearzone@gmail.com.

9.2. Nagrania i zdjęcia:

Uczestnik biorący udział w wydarzeniu wyraża zgodę na rejestrowanie jego wizerunku w postaci fotografii i nagrań wideo oraz ich nieodpłatne wykorzystanie w celach promocyjnych i marketingowych przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do publikacji nagranych materiałów w mediach społecznościowych, na stronie internetowej wydarzenia oraz w materiałach promocyjnych bez konieczności uzyskiwania każdorazowej zgody uczestnika.

§10 Odpowiedzialność prawna

10.1. Roszczenia wobec organizatora

  • Uczestnik oświadcza, że bierze udział w wydarzeniu dobrowolnie i zrzeka się wszelkich roszczeń wobec Organizatora wynikających z ewentualnych szkód na osobie lub mieniu, które mogą wyniknąć w trakcie trwania imprezy, z wyjątkiem szkód powstałych z winy umyślnej Organizatora.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek kontuzje, urazy lub straty materialne powstałe w wyniku działań uczestników lub osób trzecich.
  • Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że wydarzenie może wiązać się z ryzykiem fizycznym i materialnym, za które Organizator nie ponosi odpowiedzialności, w tym również za zdarzenia wynikające z działania siły wyższej, takie jak ekstremalne warunki pogodowe, klęski żywiołowe, akty wandalizmu osób trzecich czy nieprzewidziane zagrożenia naturalne

10.2 Wymóg posiadania ubezpieczenia OC indywidualnego

  • Organizator wymaga, aby każdy uczestnik posiadał ważne indywidualne ubezpieczenie OC obejmujące szkody wyrządzone osobom trzecim podczas wydarzenia.
  • Uczestnik jest zobowiązany do przedstawienia potwierdzenia posiadania ubezpieczenia OC przed rozpoczęciem imprezy. Brak ubezpieczenia może skutkować odmową udziału w wydarzeniu.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez uczestnika osobom trzecim, a brak ubezpieczenia nie zwalnia uczestnika z odpowiedzialności cywilnej.

10.3. Udział na własną odpowiedzialność

  • Każdy uczestnik bierze udział w wydarzeniu na własną odpowiedzialność i ponosi pełne ryzyko związane z aktywnością w trakcie imprezy.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo uczestników w zakresie ich własnych działań i decyzji podjętych podczas wydarzenia.
  • Uczestnicy zobowiązani są do stosowania się do zasad bezpieczeństwa oraz poleceń Organizatora i osób przez niego wyznaczonych.

10.4. Odpowiedzialność uczestników za szkody wyrządzone innym uczestnikom

  • Każdy uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność cywilną i materialną za szkody wyrządzone innym uczestnikom wydarzenia.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konflikty, szkody na osobie lub mieniu wyrządzone pomiędzy uczestnikami imprezy.
  • Uczestnik, który wyrządził szkodę innemu uczestnikowi, jest zobowiązany do jej naprawienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa cywilnego. Organizator nie uczestniczy w rozstrzyganiu sporów pomiędzy uczestnikami, a wszelkie roszczenia powinny być dochodzone przez poszkodowanego na drodze cywilnoprawnej.

10.5 Brak zwrotu kosztów w przypadku niepojawienia się na wydarzeniu

  • Organizator zastrzega, że nieobecność uczestnika na wydarzeniu nie uprawnia go do żądania zwrotu kosztów biletu.
  • Zwroty opłat za udział w wydarzeniu nie będą realizowane, niezależnie od przyczyny niepojawienia się uczestnika.
  • Uczestnik może przekazać swój bilet innej osobie, po uprzednim poinformowaniu Organizatora i uzyskaniu jego zgody na zmianę uczestnika.
  • W przypadku odwołania wydarzenia z winy Organizatora, zwrot kosztów zostanie dokonany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania lub odwołania wydarzenia w sytuacjach wyjątkowych, niezależnych od niego, takich jak działanie siły wyższej (np. ekstremalne warunki pogodowe, sytuacje zagrożenia zdrowia i życia, nagłe decyzje administracyjne). W takim przypadku Organizator nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów biletu, ale może zaproponować uczestnikom udział w wydarzeniu w innym terminie.

§11 Siła wyższa i zmiany regulaminu

11.1. Siła wyższa

  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu, przerwania, odwołania lub przełożenia wydarzenia w przypadku wystąpienia siły wyższej, takiej jak ekstremalne warunki pogodowe, decyzje administracyjne, zagrożenie zdrowia i życia uczestników, klęski żywiołowe lub inne zdarzenia losowe. W takich sytuacjach Organizator nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów biletu, ale może zaproponować alternatywne rozwiązanie.

11.1. Zmiana regulaminu

  • Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, jeśli jest to konieczne dla bezpieczeństwa lub sprawnego przebiegu wydarzenia. Wszelkie zmiany zostaną opublikowane na stronie internetowej wydarzenia oraz przesłane zarejestrowanym uczestnikom.
  • Organizator zastrzega, że nieobecność uczestnika na wydarzeniu nie uprawnia go do żądania zwrotu kosztów biletu.
  • Zwroty opłat za udział w wydarzeniu nie będą realizowane, niezależnie od przyczyny niepojawienia się uczestnika.
  • Uczestnik może przekazać swój bilet innej osobie, po uprzednim poinformowaniu Organizatora i uzyskaniu jego zgody na zmianę uczestnika.
  • W przypadku odwołania wydarzenia z winy Organizatora, zwrot kosztów zostanie dokonany zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§12: Zasady dotyczące agresji i zachowań nieakceptowanych

12.1. Zasady fair play

  • Każdy uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad fair play oraz do szacunku wobec innych graczy i organizatorów.

12.2. Zachowania agresywne

  • Wszelkie zachowania agresywne, nękanie, obrażanie innych uczestników, stosowanie przemocy fizycznej lub psychicznej (niezwiązane z odgrywaniem fabularnej roli postaci) będą skutkowały natychmiastowym usunięciem z wydarzenia bez prawa do zwrotu kosztów.
  • Jeśli fabularna agresja i obrazy kierowane w twoją stronę będą dla ciebie niekomfortowe, użyj mechaniki green – yellow – red.

12.3. Działania organizatora

  • Organizator zastrzega sobie prawo do oceny sytuacji i podjęcia odpowiednich działań, włącznie z przekazaniem sprawy odpowiednim służbom.